onsdag, mars 01, 2006

On the road again

Så sitter man här, mitt i natten och vakar. Ute ligger ett täcke av vita flingor och enbart jag och stjärnorna är vakna. Kylan tränger sig på genom min vitmelerade persienn och natten känns dunkel.

Men trots min ensamma väntan är jag ganska övertygad om att det rör på sig här och där på vår jord, och jag är påväg mot platsen där det händer! Ingen vet ännu att beslutet är fattat, ingen mer än den jag ska dela mina äventyr med. Men en plats finns bokad för mig och avresan är nära. Det är inte många vinterdagar kvar att ta sig igenom nu, faktum är att värmen redan börjat sprida sig i min själ och mitt hjärta. För jag vet att långt borta men ändå så nära väntar lycka, möjligheter och äventyr.

När jag väl insåg att vägen låg där framför mig, och inga hinder fanns, var beslutet givet. Damen bakom disken gjorde stora ögon när jag bad att få åka kommande vecka, och inte blev de mindre när jag förklarade att jag bestämt mig bara en timme tidigare. Men spontanitet är en väg till lycka, och jag är övertygad om att den är en del av min väg genom livet. Så nu är det snart jag och Johan down under, och ingenting kan bli bättre!

Kanske märker ni inget förrän jag är hemma igen, och ta inte illa upp om jag inte tar farväl av er alla. Men jag vill göra som det faller mig in, och dessutom är avsked ingenting för mig. Istället säger jag på återseende och ser fram emot att återigen se er le mot mig om ett par veckor!

Livet flödar inom mig igen och jag är stolt över vad jag åstadkommer!
Kära vänner, jag är påväg igen!

Inga kommentarer: